کود ۱۹۶۳ برای توت فرنگی

توت فرنگی  که یکی از خوشمزه ترین میوه ها میباشد،مانند همه موجودات زنده، گیاهان و درختان برای رشد و میوه دادن به غذا و آب نیاز دارد. کود که یک ماده طبیعی یا غیر طبیعی است برای تغذیه گیاهان استفاده می شود. این ماده طبیعی یا غیر طبیعی تاثیر بسزایی در رشد درختان و گیاهان پس از آب و هوا دارد. به همین دلیل باید بدانیم برای هر گیاه یا درخت چه نوع کودی و به چه میزان استفاده کنیم تا برای رشد گیاه مناسبتر باشد. کود خوب مواد مغذی خاک را تامین می کند و گیاه بهتر و در نتیجه محصول با کیفیت بالاتری را برای ما فراهم می کند. کودها به طور کلی در دو نوع طبیعی و صنعتی تولید می شوند. در این مقاله می خواهیم به انواع این کودها بپردازیم و دریابیم که کود ۱۹۶۳ برای توت فرنگی چه نوع کودی است؟

خواص مهم کود ۱۹۶۳ برای توت فرنگی

کود نوزده شصت و سه دارای خواص عالی بوده و بدون محدودیت به رشد مطلوب توت فرنگی  کمک می کند. این کود منحصر به فرد به افزایش قابل توجه رشد ریشه گیاه در مخزن و افزایش مقاومت آن در برابر شرایط مضر مانند خشکی، سرما، گرما، کم آبی، آفات و ویروس ها کمک می کند. کود NPK 1963 به شکل نانو بوده و خیلی سریع اثرات شگفت انگیزی از خود نشان می دهد.

کود ۱۹۶۳ برای توت فرنگیفسفر موجود در کود 1963 توت فرنگی می تواند عناصر مورد نیاز برای رشد گیاه را به بهترین نحو تامین کند و باعث رشد بهینه سلول های گیاهی شود. این عنصر کمک می کند تا کربوهیدرات ها یا سایر مواد مغذی موجود در خاک راحت تر به گیاه منتقل شوند. توجه داشته باشید که گیاهانی که فسفر کافی دریافت می کنند مقاومت خود را در برابر آفات و سایر مشکلات محیطی افزایش می دهند و ساقه و برگ ضخیم تری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: جابجایی درختان بزرگ

به همین دلیل هر زمان که احساس کردید گیاهانتان ضعیف و آسیب دیده اند، بهتر است بلافاصله کوددهی را با استفاده از کود ۱۹۶۳ شروع کنید تا همه علائم از بین رفته و شادابی گیاهانتان چند برابر شود.

نکات مهم در کاشت توت فرنگی

 برای کاشت توت فرنگی گیاهی که انتخاب می شود باید عاری از هر گونه بیماری و دارای ریشه های قوی و سالم بوده و رنگ ریشه ها روشن باشد. قدم بعدی انتخاب خاک مناسب برای کشت است که خاک شنی سبک با مواد مغذی فراوان و زهکشی خوب مناسب ترین خاک برای کاشت توت فرنگی است.

کود ۱۹۶۳ برای توت فرنگیمهمترین نکته بعد از شخم زدن زمین استفاده از کودهای حیوانی و شیمیایی است که در هر هکتار 10 تن کود دامی پوسیده با خاک مخلوط شده و تاکید بر آزمایش خاک است. 80-100 کیلو نیتروژن خالص در سه مرحله مصرف شود، 100-150 کیلو پتاس خالص و 60-80 کیلو فسفر در هکتار، سپس نهرهایی به عرض 40 سانتی متر و پشته هایی به عرض 80 سانتی متر ایجاد کنید. سپس توت فرنگی را بکارید اول از همه، کود مناسب کودی است که حاوی کلسیم، فسفر، منیزیم، منگنز، مولیبدن، آهن، ریز مغذی ها، اسیدهای آمینه و اسیدهای هیومیک باشد. کمبود هر یک از این مواد باعث ایجاد بیماری و مشکلاتی در توت فرنگی می شود که در ادامه به آن می پردازیم:

 نیتروژن:

کمبود نیتروژن در گیاه باعث می شود که برگ های پیر به رنگ سبز روشن در آمده و سپس برگ ها، دمبرگ ها و کلاهک میوه ها قرمز شده و برگ های جوان برعکس با کمبود نیتروژن سبزتر می شوند. سطح بحرانی نیتروژن در برگ های توت فرنگی 2.5% و حد مطلوب 4%2.5% می باشد.

کود ۱۹۶۳ برای توت فرنگی گوگرد:

علائم کمبود گوگرد با علائم کمبود نیتروژن تفاوت بسیار کمی دارد و تمام برگ های گیاهانی که کمبود گوگرد دارند، هم برگ های جوان و هم پیرمرد به رنگ زرد ناهموار است و در مراحل پیشرفته، نواحی نکروزه روی آن ایجاد می شود. برگ های پهن مولیبدن: علائم اولیه کمبود بسیار شبیه علائم کمبود نیتروژن است. با این حال، برخلاف علائم کمبود نیتروژن، در نهایت مناطق نکروزه مانند کمبود گوگرد در برگ ها ایجاد می شود و سپس به طرف های بالاتر برگ گسترش می یابد.

بیشتر بخوانید: کود ۱۹۶۳ برای درختان هلو

 فسفر:

برگهای پایینی توت فرنگی به رنگ قرمز مایل به ارغوانی در می آیند. سطح بحرانی فسفر در برگ توت فرنگی 0.25% و حد مطلوب 1% -2.5% است. پتاسیم: کمبود پتاسیم باعث قهوه ای شدن و خشک شدن قسمت های پهن بالای برگ ها می شود. حد بحرانی 1.3% و حد بهینه 3% – 1.3% پتاسیم در تغذیه توت فرنگی بسیار مهم است و مصرف کافی آن باعث افزایش قند و بهبود طعم میوه و افزایش ویتامین C و ظرفیت نگهداری آن می شود.

به این مطلب امتیاز دهید!
رضایتمندی شما از این مقاله!
5/5
جستجو
فهرست مطالب

همین‌حالا از مشاوره رایگان آل‌کود استفاده کن

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مشاوره کود دهی، فروش ریز مغذی

09120807366
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]