کود ۱۹۶۳ برای انگور

درخت انگور یسیار آسان است و برای برداشت انگور شیرین و غلاف خوش شکل باید چند مورد را دانست. در این مقاله ضمن توضیح این موارد به کود ۱۹۶۳ برای انگور پرداخته ایم.

کود ۱۹۶۳

کود نوزده و شصت و سه دارای خواص بسیار عالی است و به رشد بهینه انگور بدون محدودیت کمک می کند. این کود بی نظیر به افزایش چشمگیر رشد ریشه گیاه در خزانه و افزایش مقاومت آن در برابر شرایط مضری مانند خشکی، سرما، گرما، کم آبی، آفات و ویروس ها کمک می کند. کود NPK 1963 00 به شکل نانو است و خیلی سریع اثرات شگفت انگیزی از خود نشان می دهد. فسفر موجود در این کود می تواند عناصر مورد نیاز برای رشد گیاه را به بهترین نحو تامین کند و باعث رشد بهینه سلول های گیاهی شود.

کود ۱۹۶۳ برای انگوراین عنصر کمک می کند تا کربوهیدرات ها یا سایر مواد مغذی موجود در خاک راحت تر به گیاه منتقل شوند. ترکیب کود انگور چه مواد مغذی را برای انگور فراهم می کند؟ این کود حاوی مقادیر موثر و کافی از پرمصرف ترین عناصر انگور از جمله فسفر، پتاسیم و نیتروژن به همراه کلسیم، بور، آهن و منگنز به عنوان ریزمغذی های مورد نیاز گیاهان مو است.

همچنین اسیدهای آمینه و بیش از 70 هورمون رشد گیاهی موجود در کود جلبک دریایی شوک که با تامین نیازهای اولیه درختان انگور را تامین می کند، درخت را برای باردهی بی نظیری آماده می کند. استفاده همزمان از شوک هیومیک اسید و جلبک دریایی شوک تأثیر فوق العاده ای بر گیاهان مو می گذارد و افزایش برداشت و بهره وری را حداقل تا 40 درصد تضمین می کند.

بیشتر بخوانید: کود ۱۹۶۳ برای سیب

ساختار دانه های انگور

 دانه های انگور بسته به ارقام مختلف، ظاهری گرد، کروی و کشیده دارند. خوشه های انگور حاوی بیش از 50 تا 100 عدد انگور است که دارای انگورهای گوشتی و آبدار است که در مراحل مختلف و برای مصارف مختلف استفاده می شود. برگ های قدیمی کرک دار اکثراً بزرگ و دندانه دار و کمی ضخیم هستند اما برگ های جوان کوچک و نرم هستند.

بوته قهوه ای مایل به خاکستری با شاخ و برگ فراوان ممکن است اولین چیزی باشد که پس از دیدن خوشه های انگور به ذهن می رسد. بسته به تنوع، دانه های انگور در رنگ های سبز، زرد، قرمز، سیاه و بنفش وجود دارد. درخت پس از برداشت میوه درخت انگور در سردترین فصل سال به خواب زمستانی خود ادامه می دهد و پس از پایان زمستان از خواب بیدار می شود و رشد خود را از سر می گیرد و گل های زیبایی تولید می کند که در اواسط فصل تابستان انگور تولید می کند. رسیده اند و بازار اقتصادی انگور داغ است.

کود ۱۹۶۳ برای انگوراگرچه کشت انگور به مقدار کم کار سختی نیست و نیاز به زحمت زیادی ندارد، اما اگر نتیجه پایان فصل برداشت برای شما ارزش اقتصادی و تجاری بالایی دارد، به نیاز به خاک توجه کنید. آبیاری، دما، نور خورشید و کود. همچنین هرس درخت انگور را در دستور کار قرار دهید. حال به بررسی این شرایط مهم و موثر می پردازیم.

نیازهای اساسی درخت انگور برای رشد و باردهی چیست؟

 انگور مانند هر درخت مثمر دیگری چندین نیاز اساسی دارد که عبارتند از: خاک مساعد، دما، نور، آبیاری و تغذیه از طریق کود. آفتاب انگور از جمله درختانی است که به نور کافی و حداقل 6 ساعت نور خورشید در روز نیاز دارد. بهترین مکان برای کاشت درختان انگور مکانی آفتابگیر و باز است تا علاوه بر رفع نیاز نوری درخت، جریان هوا نیز برای جلوگیری از بروز بیماری های قارچی در انگور مناسب باشد. نکته نور کافی خورشید در رسیدن انگور و شیرینی آن بسیار موثر است.

کود ۱۹۶۳ برای انگورآبیاری انگور زمان بندی و آبیاری منظم انگور یکی دیگر از عوامل بسیار تاثیرگذار در نتیجه نهایی باغات انگور است و باعث افزایش و بهبود تولید محصول می شود. درخت از همان دوره اول رشد یعنی گلدهی، تشکیل میوه، شروع رسیدن انگور و در نهایت نرمی و شیرینی خوشه ها، نباید کم آب باشد. میزان آب مورد نیاز برای هر هکتار باغ انگور بین 5 تا 7 هزار متر مکعب در سال است. در صورت آبیاری قطره ای این میزان سالانه به 4 تا 5 هزار متر مکعب می رسد.

بیشتر بخوانید: کود کامل 10Xshock برای خرمالو

به طور کلی درختان مسن نسبت به کم آبی مقاومت بالایی دارند اما بهتر است درختان جوان تا زمانی که در خاک ریشه دوانده و پایه ریشه محکم شود آبیاری کافی داشته باشند. مناسب ترین دوره آبیاری انگور هر 15 تا 20 روز است. یعنی اگر باران می بارد هر دو هفته یک بار آبیاری کنید اما در فصولی که بارندگی نمی بینیم باید در هفته دو یا سه بار آبیاری شود.

به این مطلب امتیاز دهید!
رضایتمندی شما از این مقاله!
5/5
جستجو
فهرست مطالب

همین‌حالا از مشاوره رایگان آل‌کود استفاده کن

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مشاوره کود دهی، فروش ریز مغذی

09120807366
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]