کود سه بیست برای سانسوریا

معرفی کود سه بیست برای سانسوریا

اگر شما علاقه زیادی به نگهداری گل ها و گیاهان آپارتمانی دارید و از شادابی و سلامت آن ها در کنار زیبا نمودن منزل لذت می برید، استفاده از کود 20-20-20 در تغذیه آن ها فراموش نکنید زیرا کود سه بیست تمامی مواد مغذی و کمبودهای گیاهان آپارتمانی را تامین می کند و به رشد و سلامت آن ها منجر خواهد شد. یکی از انواع گیاهان آپارتمانی زیبا و مفید سانسوریا می باشد که در امر تصفیه هوای اتاق عملکرد درخشانی از خود بر جای می گذارد طوری که هوای تنفسی را از آلاینده های گازی مصون می دارد پس لازم است برای بهتر عمل نمودن سانسوریا به آن توجه بیشتری شود به خصوص در بحث تغذیه که در این مقاله به طور کامل بدان خواهیم پرداخت.

کود سه بیست برای سانسوریا
کود سه بیست برای سانسوریا

اهمیت کود سه بیست برای سانسوریا

کود سه بیست کود کاملی برای رشد گیاهان آپارتمانی  محسوب می شود و مواد موردنیاز برای رشد و شادابی را به بهترین وجه در اختیار آن ها قرار می دهد؛ این کود بدین دلیل سه بیست نام گرفته که دارای ۲۰ درصد ازت، ۲۰ درصد فسفر و ۲۰ درصد پتاسیم می باشد؛ در این کود علاوه بر عناصر پر مصرف، عناصر میکرو نیز جای دارد از این رو کامل ترین کود برای گیاهان آپارتمانی تلقی می شود و با کمک کود سه بیست رشد به سزایی خواهند نمود.

فسفر، پتاسیم و نیتروژن از مهم ترین مواد مغذی محسوب می شوند که رشد تمامی گیاهان در گرو حضور کافی آن ها می باشد؛ عنصر نیتروژن موجود در ترکیب کود سه بیست عملیات فتوسنتز گیاه ،رشد موثر برگ ها و سبزینگی آن ها را سبب خواهد شد از این رو باعث حفظ شادابی و سبز ماندن برگ های سانسوریا می گردد.

 فسفر بهبود ریشه زایی گیاه سانسوریا را تضمین می کند و در فتوسنتز، تنفس سلولی، ذخیره انرژی و انتقال آن نقش اساسی دارد؛ پتاسیم موجود در کود سه بیست منجر به گلدهی زودتر گیاهان زینتی و حفاظت هر چه بهتر در برابر آفات و بیماری ها خواهد شد.

کود سه بیست برای سانسوریا

کود سه بیست دارای رنگ های مختلفی می باشد که به عنوان کود کامل می تواند مواد مغذی گیاهان آپارتمانی به ویژه سانسوریا را در اختیار آنها قرار دهد؛ لازم به ذکر است کود سه بیست در حالت پودری به رنگ های سفید و صورتی و در حالت مایع به رنگ سبز و بی رنگ دیده می شود.

کود سه بیست منجر به رشد بهتر ساقه و برگ های گیاه سانسوریا می شود و از طرفی رشد  پاجوش ها و جوانه های گیاهان را افزایش خواهد داد؛ این کود نسبت به دیگر کودهای شیمیایی شوری کمتری به خاک می دهد.سانسوریا از گیاهان حساس خانگی می باشد که به خاک مناسب و مواد مغذی جهت رشد برگ ها و شادابی نیاز دارد از این رو در اوقاتی که شاهد ترک خوردگی برگ های سانسوریا و عدم رشد آن شدید، بدانید از کمبود یکی از عناصر مهم کود سه بیست رنج می برد پس نسبت به افزودن این کود در مقدار توصیه شده از طرف کارشناسان اقدام نمایید.وقتی کود کامل در دسترس گیاه سانسوریا قرار بگیرد و از شرایط خوبی جهت رشد برخوردار گردد، حتی شکوفه نیز خواهد داد این گیاه زینتی افزون بر ظاهر معمولی و شیک خود خوش عطر و بو نیز می باشد لذا در نگهداری و تامین مواد مغذی آن کوشا باشید تا از شکوفایی و سبز بودن برگ های آن منزل تان را زیبایی ببخشید.

افزایش پاجوش سانسوریا

مقدار مصرف کود سه بیست برای سانسوریا

در فصل بهار و تابستان نیاز به افزودن کود سه بیست هر دو هفته یکبار وجود دارد و می توان به مقدار یک الی دو قاشق مربا خوری از آن را به سانسوریا اضافه کنید البته این دستورالعمل کلی می باشد و برای استفاده دقیق بایستی با توجه به نیاز غذایی گیاه خود و شرایط آن مقدار را کمی تغییر دهید در صورتی که آگاهی کافی نداشته باشید می توانید از مشاوران مشورت بگیرید.بهتر است در فصول رشد از به کار بردن کود سه بیست برای سانسوریا و دیگر گیاهان‌ آپارتمانی جلوگیری کنید و در فصل پاییز و زمستان هر دو ماه یکبار به افزودن کود اقدام نمایید.

کود سه بیست برای سانسوریا بایستی در محیط خشک و دور از دما و رطوبت بالا نگهداری شود تا به خوبی عمل نماید؛ این کود غذای کامل برای سانسوریا بوده و عناصر موجود در آن به نحو احسن سبب سر سبزی و شادابی برگ های آن می گردد طوری که کمبود هر یک از سه عنصر پر مصرف نیتروژن، فسفر و پتاسیم اثرات منفی بر آن خواهد داشت که برای آگاهی از این علائم ما را تا انتهای مطالب همراهی بفرمایید.

علائم کمبود نیتروژن در سانسوریا:

اگر زرد شدن برگ های پیر را در گیاه خود مشاهده نمودید اولین ظن شما بایستی به سمت کمبود ازت رود در صورت ادامه یافتن کمبود این زرد شدن به برگ های بالایی نیز انتقال خواهد یافت ؛کمبود نیتروژن افت شدید گیاه سانسوریا را در پی خواهد داشت.

علائم کمبود فسفر در سانسوریا:

با کمبود فسفر در گیاه برگ های جوان کوچک خواهند ماند و در اندازه کم شاهد ظهور آن ها خواهیم بود به دلیل کمبود فسفر سانسوریا رشد قابل توجهی نخواهند کرد؛ از طرفی جوانه های انتهایی نیز دچار ضعف می گردند.

علائم ضعف پتاسیم در سانسوریا:

اگر دیدید برگ های پایینی گیاه زرد رنگ شده و دچار سوختگی شده است بدانید از کمبود عنصر پتاسیم رنج می برد پس با کود سه بیست به تامین کمبود های گیاه خود و شادابی و جوان ماندن آن کمک کنید.

کود سه بیست برای سانسوریا
کود سه بیست برای سانسوریا

نتیجه گیری:

نگهداری از گیاهان خانگی به ویژه گیاه همیشه سبز سانسوریا از شور و شوق های مردم به ویژه ساکنان شهرهای بزرگ در این دنیای ماشینی و آلوده به حساب می آید چرا که هم به منازل زیبایی می بخشد و هم دلخوشی و سلامتی آن ها را به ارمغان می آورد. سانسوریا نیز مانند هر موجود زنده دیگری برای ادامه عملکرد همیشگی خود و سبز ماندن برگ ها و جوانی و شادابی به تغذیه کامل نیاز مند است. کود سه بیست که دربردارنده ۲۰ درصد از هر کدام از عناصر فسفر، نیتروژن و پتاسیم و دیگر عناصر میکرو می باشد، به طور مطلوب می تواند نقش فوق العاده ای بر آن داشته باشد که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته شد.

با تشکر از توجه شما جهت افزایش سطح علمی و تجربی آل کود ما را از نظرات، پیشنهادات و بخصوص انتقادات سازنده خود بهره مند سازید.

آل کود

4.2/5 - (9 امتیاز)
رضایتمندی شما از این مقاله!
5/5
جستجو
فهرست مطالب

همین‌حالا از مشاوره رایگان آل‌کود استفاده کن

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مشاوره کود دهی، فروش ریز مغذی

09120807366
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]