کود ۱۹۶۳ برای هندوانه

گاهی کشاورزان برای برداشت محصول باکیفیت، ابتدا گیاهانی مانند گوجه فرنگی، برنج، بادمجان، کاهو، فلفل، کلم و … را به عنوان خزانه می کارند و پس از اینکه رشد گیاه به اندازه دلخواه رسید، آن را می کارند. در زمین اصلی انتقال می دهند در چنین شرایطی اگر از کود 1963 برای تقویت بذر استفاده کنید، نتایج بسیار بهتری خواهید دید. در این مقاله قصد داریم به تاثیر کود ۱۹۶۳ برای هندوانه بپردازیم.

کود ۱۹۶۳

 کود شوک 1963 کود بسیار مفیدی است که 19 درصد نیتروژن و 63 درصد فسفر دارد. مزایای استفاده از کود شوک 1963 کود نوزده و شصت و سه دارای خواص بسیار عالی است و به رشد بهینه گیاه بدون محدودیت کمک می کند. این کود بی نظیر به افزایش چشمگیر رشد ریشه گیاه در خزانه و افزایش مقاومت آن در برابر شرایط مضری مانند خشکی، سرما، گرما، کم آبی، آفات و ویروس ها کمک می کند. کود NPK 1963 00 به شکل نانو است و خیلی سریع اثرات شگفت انگیزی از خود نشان می دهد.

کود ۱۹۶۳ برای هندوانهفسفر موجود در کود ۱۹۶۳ برای هندوانه می تواند عناصر مورد نیاز برای رشد گیاه را به بهترین نحو تامین کند و باعث رشد بهینه سلول های گیاهی شود. این عنصر کمک می کند تا کربوهیدرات ها یا سایر مواد مغذی موجود در خاک راحت تر به گیاه منتقل شوند. چه زمانی هندوانه نیاز به کود دهی دارد؟ بهترین زمان برای کود دهی هندوانه زمانی است که ساقه های خزنده میوه شروع به رشد می کنند.

بیشتر بخوانید: کود مرغی مایع

مزایای کود ۱۹۶۳

استفاده از کود در این زمان باعث رشد حداکثری میوه می شود. در این زمان کود به صورت سرکه به زمین داده می شود. قبل از کاشت هندوانه در زمین، خاک باید از نظر مواد مغزی مانند گوگرد، پتاسیم و فسفات آزمایش شود. در این مرحله اغلب از اوره و کود مرغی همراه با آماده سازی زمین برای کشت استفاده می شود. در طول رشد برگهای واقعی کوددهی کنید زمان دیگری که هندوانه نیاز به کوددهی دارد، رشد برگ های واقعی است که حدود یک هفته پس از کاشت نهال اتفاق می افتد. کود هندوانه در این زمان گیاه را تقویت می کند و مواد اولیه مغزی گیاه را تامین می کند.

استفاده از کودهای پتاسیم، نیتروژن و فسفر (NPK) توصیه می شود. در مرحله قبل از گلدهی هندوانه باید از کودهایی استفاده کرد که حاوی دانه های میکروبی و فسفر و اسیدهای آمینه در ترکیب آن باشد. کود هندوانه در این مرحله از رشد باعث تحریک گلدهی در گیاه و افزایش قدرت آن می شود. گیاه پس از ورود به مرحله باردهی به سه عنصر فسفر، نیتروژن و پتاسیم نیاز دارد. استفاده از سه کود بیست مورد نیاز گیاه را تامین می کند.

کود ۱۹۶۳ برای هندوانه کود کلسیم برای هندوانه

 یکی از علائم کمبود کلسیم در میوه هندوانه، پوسیدگی گلچه و ایجاد لکه سیاه در انتهای آن است. به همین دلیل استفاده از کود کلسیمی در مرحله باردهی این گیاه توصیه می شود. کود کلسیم هندوانه باعث افزایش سایز میوه می شود و از ترک خوردن میوه جلوگیری می کند و از حالت گرد خارج نمی شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از کود کلسیم افزایش زمان نگهداری میوه است. در استفاده از کود برای هندوانه باید تعادل رعایت شود. زیرا استفاده بیش از حد از کودهای نیتروژن باعث کاهش کلسیم خاک می شود.

 کود پتاسیم برای هندوانه

بزرگ کود دیگری که برای هندوانه توصیه می شود کودپتاس است. کمبود پتاسیم در گیاه باعث کاهش رشد و زرد شدن انتهای ساقه و برگها می شود. به همین دلیل برای داشتن محصولی خوب و باکیفیت باید در برنامه کوددهی این محصول قرار گیرد. کود پتاسیم هندوانه بر قرمزی آن تأثیر می گذارد. همچنین کود پتاسیم باعث گوشتی شدن محصول و داشتن ویتامین C بیشتر می شود.از دیگر اثرات کود پتاسیم هندوانه افزایش مقاومت گیاه در برابر استرس های محیطی و تغذیه ای است. غلیظ شدن هندوانه، سنتز قندها و شیرین شدن آن و افزایش وزن و حجم میوه هندوانه از دیگر اثرات کود پتاسیم برای هندوانه است.

کود ۱۹۶۳ برای هندوانهنتایج استفاده صحیح از کود ۱۹۶۳ در هندوانه

با استفاده صحیح از کود ۱۹۶۳ برای هندوانه می توانید از خواص و فواید نیتروژن بهره مند شوید. نیتروژن موجود در کود شوک 1963 نیز به رشد بهتر گیاهان کمک می کند و اثرات بسیار مطلوبی بر جای می گذارد. دقت داشته باشید که اکثر گیاهان برای رشد مناسب در ابتدای کاشت به عنصر نیتروژن نیاز دارند و اگر با استفاده از کودهای مغذی مانند کود 1963 این نیاز گیاه را تامین نکنید، ممکن است با کاهش کیفیت محصول نهایی و تلفات مواجه شوید.

بیشتر بخوانید: اسید هیومیک برای درخت شلیل

از ریشه گیاهان گیاهانی که با کمبود نیتروژن مواجه هستند رنگ پریدگی، ریزش برگ، قهوه ای شدن ساقه، کاهش رشد، ریزش گل و شکوفه را تجربه خواهند کرد. بنابراین اگر می خواهید آسیبی نبینید و گیاهان شما از بین نروند، بهتر است از کود NPK 1963 00 برای خزانه استفاده کنید. این کود مغذی اجازه نمی دهد طراوت و شادابی گیاهان کم شود و باعث بهبود باردهی و گلدهی می شود.

به این مطلب امتیاز دهید!
رضایتمندی شما از این مقاله!
5/5
جستجو
فهرست مطالب

همین‌حالا از مشاوره رایگان آل‌کود استفاده کن

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مشاوره کود دهی، فروش ریز مغذی

09120807366
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]