با کود افزایش گلدهی لوبیا آشنا شوید

برای افزایش گلدهی لوبیا، باید از کود شوک ده ایکس مخصوص افزایش باردهی لوبیا استفاده کنید. به نظر می‎رسد که خاک شما ممکن است غنی از نیتروژن باشد که رشد سالم لوبیا را از طریق افزودن مواد غنی از نیتروژن مانند کمپوست، به خاک ایجاد می‎کند. لوبیا نیتروژن را از هوا تصفیه می‎کند، بنابراین نیتروژن اضافی می‎تواند منجر به رشد زیاد برگ ها شود. در اینجا به منظور بررسی کود افزایش گلدهی لوبیا سعی کنید ادامه مطلب را دنبال کنید تا بتوانید با توجه به آن، دانش و آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید.

موارد قابل توجه در بررسی کود افزایش گلدهی لوبیا

به منظور افزایش رشد ریشه، سعی کنید از کود افزایش گلدهی لوبیا استفاده کنید، همچنین می‎توانید خاک خود را آزمایش کنید تا بفهمید دقیقاً چه چیزی در خاک کم است یا مورد نیاز است. می‎توانید کیت‎‌های مورد آزمایش جهت شناسایی نوع خاک را از مراکز و فروشگاه های مرتبط با لوازم کشاورزی خریداری کنید.

  • کاشت لوبیا در خاک

لوبیاها که در دسته حبوبات طبقه بندی می‎شوند، به طور معمول نیتروژن خود را مستقیماً از خاک دریافت می‎کنند و بنابراین، به نیتروژن بیشتر در طول فصل رشد، نیاز ندارند. با این حال، خاک ممکن است فاقد مواد مغذی دیگر باشد و تنها راه ارزیابی آن انجام آزمایش خاک است. در غیر این صورت، افزودن مقداری کود نیتروژن در زمان کاشت لوبیا و زمانی که گیاهان گل می‎دهند و غلاف لوبیا تولید می‎کنند، به طور کلی نیازهای تغذیه‌‎ای گیاهان را برآورده می‎کند.

  • کود شیمیایی

لوبیا یک محصول موثر در فصل گرم است که می‎توان در مناطق مقاوم آن را کاشت. انجمن ملی باغبانی، لوبیا را به عنوان تغذیه کننده سبک، توصیف می‎کند که به طور معمول به کوددهی بسیار کمی نیاز دارد.

اگر می‎خواهید از کود افزایش گلدهی لوبیا استفاده کنید و سطح مواد مغذی خاک را آزمایش نکنید، از کود شوک ده ایکس استفاده کنید زیرا که این کود شگفت انگیز دارای ده عنصر مورد نیاز گیاه لوبیا می باشد .

نیتروژن، فسفر و پتاسیم، به عنوان سه ماده مغذی و مهم هستند که نیازهای تغذیه ای لوبیا را تأمین می‎کنند. اسید هیومیک ، اسید فولویک ، جلبک دریایی ، اسید آمینه ، بور کلسیم و آهن نیز از دیگر عناصر تشکیل دهنده این کود معجزه آسا می باشد.

 

بهترین کود برای سیب زمینی

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شوک ده ایکس اینجا کلیک کنید.

 

مخلوط های کود با توجه به درصد نیتروژن، فسفر و پتاسیم موجود در آنها اندازه گیری می‎‌شود و درصد اغلب روی بسته بندی نشان داده می‎‌شود، ازت با نیتروژن با حرف N، فسفر با حرف P و پتاسیم با حرف K نشان داده می‎شود.

بقیه کودها از مواد مغذی کمیاب تشکیل شده اند. کود 5-10-10 را در روز کاشت یا روز قبل از کاشت استفاده کنید و از آن به میزان مشخصی برای هر 100 فوت مربع از سطح خاک استفاده کنید.

کود افزایش گلدهی لوبیا

عوامل حائز اهمیت در استفاده از  افزایش گلدهی لوبیا

  • رویکرد طبیعی در استفاده از کود

کمپوست دارای همان مواد مغذی موجود در کود شیمیایی است. اگرچه آنها نسبت به کود شیمیایی کندتر عمل می‎کنند، اما مزایای خود را به شیوه ای منظم و پایدار ارائه می‎دهند و بافت خاک را بهبود می‎بخشند. در زمان کاشت یا روز قبل از کاشت، می‎توان کمپوست را به خاک اضافه کرد. اگر از کمپوست تازه یا ضایعات حیوانی تازه استفاده می‎کنید، آن را در پاییز یا چند ماه قبل از زمان کاشت به خاک بیافزایید، که زمان تجزیه خاک را به درستی ارائه می‎دهد. از کمپوست تازه یا ضایعات حیوانی تازه به همان میزان استفاده کنید که از کود افزایش گلدهی لوبیا استفاده می‎کنید تا مواد را به درستی به خاک اضافه گردند. اگر می‎خواهید عملکرد گیاه خود را افزایش دهید، می‎توانید خاک لوبیا را دوباره پس از باز شدن شکوفه ها بارور کنید تا غلاف‎‌های لوبیا ظاهر شوند. همان مقدار کود 5-10-10، کمپوست یا کود حیوانی که در حین اولین استفاده از کود، مشخص کرده اید را به خاک اضافه کنید. آن را در عمق حدود 1 اینچ به خاک اضافه کنید تا رشد و باروری ریشه ها افزایش یابد. به عنوان مثال، استفاده از کود 5-10-10، نشان می دهد که کود حاوی 5 نیتروژن، 10 فسفر و 10 پتاسیم است.

  • رفع نیتروژن

فرآیندی که طی آن حبوباتی مانند لوبیا، نیتروژن خود را تولید می‎کنند، تثبیت نامیده می‎شود. باکتری‎ها خاک خود را به ریشه گیاهان متصل می‎کنند، جایی که باکتری‎ها نیتروژن موجود در خاک را به عنوان آمونیاک استخراج می‎کنند. سپس گیاهان لوبیا قادرند نیتروژن را به میزان لازم برای تولید گل و غلاف جذب کنند. این ایده خوبی است که هنگام استفاده از کودهای شیمیایی بالاخص کود افزایش گلدهی لوبیا این فرآیند را در نظر داشته باشید، زیرا نیتروژن بیش از حد، باعث رشد شاخ و برگ‎های سرسبز در گیاهان لوبیا می‎شود.

بیشتر بخوانید: مناسب‌ترین کود برای رشد سریع ریشه چیست؟

نتیجه گیری

تحقیقات نشان داده است که کود افزایش گلدهی لوبیا همه مواد مورد نیاز برای رشد لوبیا را تأمین می‎کند و می‎توان آن را منحصراً بدون نیاز به کودهای شیمیایی استفاده کرد.

کود دامی خاک را غنی می‎کند و با شل شدن، بافت آن را بهبود می‎بخشد، لذا این کود برای رشد ریشه های گیاه لوبیا مفید است.

جهت استفاده از کود، بهتر است کود را در مناطقی که به عمق 2 تا 4 سانتی متر هستند، قرار دهید و بکارید تا گلدهی و باروری آن به درستی صورت گیرد.

با تشکر از توجه شما آل کود

5/5 - (2 امتیاز)
رضایتمندی شما از این مقاله!
5/5
جستجو
فهرست مطالب

همین‌حالا از مشاوره رایگان آل‌کود استفاده کن

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مشاوره کود دهی، فروش ریز مغذی

09120807366
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]